Kota Belud Kekurangan Pengantin Lelaki...

6:46 PM / Posted by SAMBAL BELACAN /


Maklumat baru menunjukkan bahawa Kota Belud sedang mengalami masalah kekurangan calon pengantin lelaki tetapi maklumat ini tidak dapat dipastikan kesahihannya atas sebab belum ada statistik yang yang muktamad. Bilangan perempuan melebihi tiga kali ganda berbanding bilangan lelaki (3 nisba 1) yang belum berkahwin. Atas sebab ini semua pihak perlu memikirkan kaedah bagi mengatasi permasalahan ini.

Gambar Hiasan

Pihak yang berkenaan seperti Imam Daerah Kota Belud perlu tampil memainkan peranan bagi mencadangkan sebarang kaedah demi mengatasi keadaaan ini. Atas sebab tanggungjawab bersama bagi melihat kebahagian ummah, maka saya terpanggil untuk menulis isu ini.

Labels:

11 comments:

Comment by kapuos on August 12, 2009 at 7:42 PM

salam...

Mohon mencadang...Imam Daerah masih ada kouta 3 lagi....amcm....?tq

Comment by DEPU-DEPU on August 13, 2009 at 2:39 AM

salam sdr SB..

cadangan..yang baru kahwin boleh memilih calon isteri dgn mudah sebab ramai sangat wanita...

tanda-tanda kecil kiamat..wanita lebih ramai dari lelaki..tanya Imam daerah...kalau takpercaya..

Comment by SI RENGIT on August 13, 2009 at 2:42 AM

SALAM...

yang tak kawin lagi masamana lah.....kasian dia...tq

Comment by Datu pitung on August 13, 2009 at 9:01 PM

salam

sy pun tgah mencari calon isteri ni..letih ja sy cari jauh2 rupanya yg dekat kb berlambak pulak..

boleh tlg carikan sy sdr sambal belacan?

Comment by Datu pitung on August 13, 2009 at 9:03 PM

salam sdr depu depu

apa yg sdr katakan itu betul kerna tanda2 kecil hari pembangkitan adalah perempuan lebih ramai dari lelaki..mgkin imam daerah boleh bg pandangan..syukran.

Comment by 1Borneo on August 14, 2009 at 1:15 AM

Kempen kesedaran supaya setiap lelaki KB kahwin lebih dari satu dan setiap wanita KB diberi kesedaran pertama menggalakan suami mereka kahwin lebih dari satu dan kedua bersedia bermadu. Tetapi sebelum kempen dilakukan lakukan dulu banci penduduk atau dapatkan data (kalau ada) dari pihak Jabatan Perangkaan.

Comment by BATU GADUNG on August 14, 2009 at 9:18 PM

Salam,

Sdra SB, saya pun seperti sdra Datu Pitung sedang mencari calon isteri...tak tau pula kat KB ramai sumandak...boleh tolong rekomenkan...ops! satu lagi....lagi baik sdra SB jadi agen mencari jodoh mana tau boleh mengatasi perkara ni...

Comment by kelapa mawar on August 15, 2009 at 2:27 AM

salam sdr SB..

aii...mcm na kwn2 kita para bl;ogger wanita ni..tak berminat kah..?

Comment by Hati Seorang Wanita on August 15, 2009 at 6:57 PM

A'kum...

Kak Kelapa Mawar...camne kita orang minat & suka, jejaka kat KB takde seni mengurat, main terjah je...mana boleh begitu...

Comment by tawadakan on August 15, 2009 at 7:28 PM

Salam,

Bukan tidak ada seni cuma sumandak di KB, jual mahal!!!

Comment by Hati Seorang Wanita on August 15, 2009 at 7:32 PM

A'kum...

encik abang oiii tawadakan, takkan nak jual murah...mari57x...lelong57x....sorylah...naik lori...kalau nak macam tu, pie lah lorong haji taib!!!

Post a Comment